Gaji “Ciput”. Isteri Perangai Syaitan Buat Suami Macam Binatang. Balasan Yg Dihadapi Buat Ramai TERPANA !!!

| July 5, 2017 | 0 Comments

Gaji “Ciput”. Isteri Perangai Syaitan Buat Suami Macam Binatang. Balasan Yg Dihadapi Buat Ramai TERPANA !!! | Kisah yg aku nak ceritakan sbg pengajaran ini..adalah kisah benar..dari pengalaman kisah aku sendiri..semoga menjadi ikhtibar utk semua org..aku berkahwin muda seawal umur 15thn dgn suamiku..yg akan aku bahasakan suamiku dgn panggilan S..aku kahwin dgn pilihan aku sendiri..memandangkan mak ayah aku..x peduli kan aku waktu kecil..

Sekadar Gambar Hiasan : Sumber : Google Images

 

Ayah ku kahwin ramai..abaikan tanggungjawab..mak aku kerja jauh dekat pulau..sebulan 2 kali je balik rumah..adik beradik lain..semua dh besar panjang..tinggal aku sorang2 kt rumah..adik bongsu aku plk..tinggal dgn mak..sbb kt pulau hanya ade sekolah rendah waktu itu…ok..cukup utk kisah sebelom aku kahwin..sekarang aku nak cerita kisah lepas aku kahwin dgn S..iye..skrg sudah hampir 19 tahun aku kahwin dgn S..dan dikurniakan dgn 2 org anak..

S adalah seorang suami yg amat2 mulia..sebaik baik manusia yg pernah aku jumpa..tiada tandingan..amat bertanggungjawab..bekerja gaji rendah sahaja..tapi aku x kisah semua tu..sbb aku dh biasa hidup susah,bersederhana..cukup makan..ok..dah..cukup sikit2 details utk S..iye..aku seorang isteri Penderhaka..sejak dri mula kahwin..S selalu kena maki hamun..perli..sepak terajang di aku..salah ckit je..habis aku melenting..pinggan mangkuk semua terbang..maki hamun.

Tak pyh nak ckp lah..semua keluar..x ckp dgn tu..aku naik kaki tangan plk..aku tahu aku kejam..aku derhaka..aku x boleh nak kawal nafsu amarah ku..x boleh nak kawal emosi stress aku..aku bukan gila..cuma aku x boleh nak control itu semua..aku boleh fikir waras lgi..tpi nafsu dan ego aku..sngt memuncak..waktu aku nak marah..biar pn perkara kecik je..

Dalam 6 tahun yg lalu..aku sering merasa cpt letih..selalu nak tidor..bila check up..aku dpt thu..aku menghidap diabetes..tahap bacaan gula aku first..21..terpaksa ambik insulin dan ubat makan..mungkin balasan Allah nk bgi kt aku..seawal umur muda..dh sangkot kencing manis..padam muka aku..x cukup dgn kencing manis yg tinggi tu..dlm 5 tahun yg lepas..kepala..seluruh badan aku..naik kuping2 mcm kudis..mula2 tompok2 kecil..semakin lama semakin gatal..lps tu semakin besar..

Aku buat check up..doktor sahkan aku menghidap psoriasis tebal..habis semua kulit aku naik psoriasis..gatal mereyam..malam2 sukar utk aku tido..padam muka aku..balasan utk aku..doktor pakar ade bagi aku ubat sapu jenis steroid…ubat ni bahaya doktor ckp..bnyak kesan pada hati..aahh..x kisah la..janji kulit aku baik..alhamdulillah..kulit aku sembuh..bt sementara..sbb penyakit psoriasis ni x kan hilang smpai mati..ok..aku bahagia buat seketika..

Kulit aku dh normal..dlm 3 thun yg lepas..kulit aku kembali meragam..slow2 psoriasis bertapak kembali..aku tetapkan mkn ubat tu kembali..dan pada tahun yg sama..ketika dibulan puasa..aku bergaduh besar dgn S..kes nya..aku nk ke bazar..si S x mau..sbb jln jem teruk..aku..apalagi..maki hamun separuh nak gila..aku sepak terajang S..

S hilang sabar..pertama kali aku melihat S mengeluarkan air mata bercucuran..sambil mengangkat tangan dan berdoa..aku masih ingat lagi doa S..”ya Allah..andai Engkau ada ketika ini..Engkau tunjukkan lah kekuasaan Mu..Engkau berikanlah pengajaran,aku tidak redha sedikit pn diperlakukan begini..sesungguh nya aku sedang berpuasa kerana mu Ya Allah..Engkau tnjkkan kebesaran Mu..jgn sembuhkan penyakit nya..jgn sembuhkan kulit nya..biarkan dia merana..” “engkau kene ingat..Allah tu ada..”

Allahu terkedu aku seketika..waktu itu..mulut ku..serta merta..berhenti..sebak aku..sambil melihat muka S..yg bercucuran air mata..akibat perbuatan aku..lepas pada detik itu…aku akui..dh berbiji biji aku telan ubat..berbekas bekas ubat sapu..semua x jadi..malah semakin parah..tebal..besar..dan cuba mcm2 produk..x usah nk ckp la..semua aku dh try..bgi aku kulit aku tetap sama ..xde kesan positif..kt mana aku duduk..kt ctu mesti ade kuping kulit aku yg jatuh..sehinggakan aku skrg dh jarang2 keluar..aku dipulaukan oleh jiran2 aku..padam muka aku..sungguh azab skli penyakit psoriasis yg aku tnggung ni..hampir 24jam mengaru..masa tidor pn boleh garu lgi..esok bangun..mesti berdarah2..pedih..aku mandi 1 kali sehari je..tu pn..mengalir air mata sbb pedih..sakit..perit..stress..iye..inilah balasan utk aku..yg penderhaka..

Allah bayar aku cash..Allah dh hadiahkan aku suami yg ckp mulia..amat baik..tpi syg nya..aku perlakukan dia bgitu..walaupon aku dlm keadaan begini..S tetap setia dgn aku..sayang aku..selalu sapukan ubat utk aku..aku sudah perlahan2 berubah..aku sudah perlahan2 dpt mengawal emosi stress aku..walaupon kadang2 ade jgk aku mengamok..

tpi x mcm dlu..mulut aku cuma bising shj..xde dh maki hamun bagai..aku selalu berdoa pada Allah..diberi pengampunan..selalu mohon ampun pda suami aku..aku tahu zahir batin die terseksa disebabkan perbuatan aku..aku mahu berubah 100peratus..aku harus kuat..aku selalu minta S doakan aku..supaya aku dpt berubah..aku sayang S..anak2 aku..sebelom ape2 terjadi lebih parah..

Aku mahu menjadi isteri yg sebaik baiknya pada suamiku..sudah ckp pengajaran yg aku terima..sungguh azab skli..x dpt aku gambarkan dgn kata2..keadaan aku skrg..Allah beri aku pengajaran..sbb suami aku selalu ckp..yg Allah itu sayangkan aku..Allah mahu aku berubah..dan aku harus kuat..Alhamdulillah..aku sudah berubah..banyak yg boleh dilihat..aku dh x maki..aku dh x naik tangan..amarah ku dh kurang..

Hari2 aku memohon maaf minta ampun pda suamiku..aku sngt berharap..suatu hri nnti..Allah berikan kulit..kesihatan aku mcm dahulu..sihat sediakala..sesungguh nya aku sdh insaf dan bertaubat..kalau inilah takdir dri Allah utk ku..terpaksa aku redha dan pasrah..krn ini balasan utkku isteri Penderhaka..Wahai para pendengar kisahku..doakanlah aku..smg terus kuat..

doakanlah kesembuhan aku..doakanlah yg baik2 utk aku..sesungguhnya aku sudah menyesal..bertaubat dgn semuanye..wahai para pendengar kisahku..jadikanlah kisah ku ini..sebagai teladan..pengajaran..jangan contohi aku..sesungguhnya..doa kata2 suami amat berkat..jika diizinkan Allah..memang pasti ianya berlaku..

#mohon jangan kecam aku..kisah ku ini sebagai pengajaran dan tauladan buat semua..betapa seksa nya menjadi isteri penderhaka

Inilah keadaan kulitku sekarang..hampir seluruh badan berkeadaan begitu..nasib isteri penderhaka..

Sumber : KisahRumahTangga

 

 

P.S. 1 – CCTV JPJ Rakam Imej Bungkusan Kain Kapan Dalam Kereta Warga Singapura Yang Buat Ramai TERKEJUT !!!
P.S. 2 – ANEH Suami Selalu Pulang Rumah Mak. Akhirnya Apa Yang Suami Buat Di Rumah Maknya TERBONGKAR !!!
P.S. 3 – Malam Pertama Saya Salin Pakaian Di Bilik Lain. Gara-Gara Ini Suami Buat Sesuatu Di LUAR JANGKA !!!
P.S. 4 – Suamiku Seorang Yang Amat Baik Tapi Disebabkan Satu SEBAB, Aku TERLANJUR Dengan Rakan Sekerja !!!
P.S. 5 – Seluruh Penduduk MURTAD. 30 Tahun Pakcik Ni TERPAKSA Solat Sendirian…. Allah Allah…

PALING POPULAR BULAN INI .. JOM BACA !!

Tags: , , , ,

Category: KISAH RUMAH TANGGA

About the Author ()

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *